x



"17 mars, 1940


Bland alla röster som tala i mig igenkänner jag stundtals min egen. Dock är den ännu så svag och trött och utledpå att försöka göra sig hörd i det buller de andra åstadkomma. Jag har sålt mig till sömnen och tystnaden. Kanske för att hämnas på Fanny och på en ännu större Mamma vars vaggsång har tystnat och bleknat bort. Fanny redde ett näste åt mig mellan sina ben och armar, innanför sina många fingrar och tår. Så många ögon en älskande kan ha!
Att än en gång få lära sig sina fingertoppars oförställdhet; följa deras rörelse längs en kvinnas oändliga kust."


Kommentarer
Postat av: emelie

fint. vad är det för en text?

2009-03-09 @ 22:34:54
URL: http://huntingforwitches.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0